Dierenmemory

Uitleg:

Twee leerlingen worden de klas uitgestuurd.  Als er een oneven aantal leerlingen is zijn dit er 3.

Deze kinderen gaan zometeen de bij elkaar passende koppels proberen te vinden.

Als deze kinderen de klas uit gaan, gaan de overige leerlingen koppels vormen. Ze spreken samen af welk dier ze gaan nadoen.


Als de koppels zijn gemaakt is het handig om even te controleren welke dieren er allemaal zijn. Zo voorkom je dat er dubbele paren zijn.


Daarna komen de leerlingen terug van de gang.

Ze mogen om de beurt 2 kinderen aanwijzen die hun beweging laten zien.

Passen de bewegingen niet bij elkaar? Dan mag de volgende leerling 2 kinderen uitkiezen.

Passen de bewegingen wel bij elkaar? Dan gaan de 2 leerlingen die de beweging hebben gemaakt bij de leerling staan die goed heeft geraden.

Deze leerling mag dan nog een paar kinderen aanwijzen, net zolang totdat er 2 leerlingen worden gekozen die niet bij elkaar passen.

Het spel gaat door totdat alle koppels zijn geraden.

 

Als afwisseling kun je er ook voor kiezen om het met dierengeluiden te doen i.p.v. bewegen als een dier.

 

Je kunt deze Energizer ook aanpassen op andere thema's.